Tods Bērpo – Debesis ir!

images161 lpp.

Zvaigzne ABC, 2012. gads.

Lasīju divas dienas.

Šo grāmatu es nekad pati neizvēlētos, nemaz aci neuzmestu, ja to nebūtu ieteikusi mana māsa. Cik skatījos Goodreads lasītāju viedokļus par šo grāmatu, ļoti daudzi apgalvoja tieši to pašu – grāmatu kāds ieteicis viņiem. Lielākajai daļai šo cilvēku vērtējums grāmatai bija viena zvaigznīte no piecām. Es ieliku trīs.

Tā kā šī ir, kā es to sauktu – kristiešu grāmata, man jāpaskaidro kāpēc ņēmu to rokās. Tāpēc, ka šeit jums neko nemēģinās iegalvot vai par kaut ko pārliecināt. Gribi tici, gribi nē. Stāsts ir par četrgadīgu puisēnu Koltonu, kurš ir tuvu nāvei un slimnīcā viņam veic operāciju, jo plīsis apendicīts. Koltona operācija norit veiksmīgi un viņš atveseļojas, tomēr īsi pēc negadījuma sāk apgalvot, ka pabijis debesīs. Viņš smalki var aprakstīt kas tur ir bijis, kā izskatījās Jēzus, pat saticis ģimenes locekļus, kas nav starp dzīvajiem utt. Šo stāstu pierakstījis viņa tēvs.

Jā, var teikt – viņš to nosapņojis, viņš fantazē, maza bērna izdomātās pasakas… Bet, tā kā puikas tēvs ir mācītājs, viņš par katru zēna izteikumu var paskaidrot, kāpēc viņam nemaz nevajadzētu to zināt un, ja tie ir fakti no bībeles, tad kur tieši ir atrodami. Vēl var šķist – nu ja jau kristiešu ģimene, tēvs mācītājs, tā jau arī nevar būt sakritība! Tieši tāpēc grāmatas beigās pieminēta meitenīte, kas piedzīvojusi to pašu ko Koltons, tomēr audzināta ateistu ģimenē. Ja esat skeptiski noskaņoti un vēlaties piekasīties, varēsiet kārtīgi papūlēties, jo es ar savu neitrālo noskaņu lasot nevienu neiederīgo gabaliņu neatradu. Protams, tiem kas tic, šī grāmata būs lielisks apliecinājums Dieva brīnumiem. Es nebūt nevaru teikt, ka esmu ticīgā, bet jāsaka vien godīgi, ka bija interesanti lasīt un grāmatiņa man patika. Daļēji stāsts ir ne tikai par puikas pabūšanu debesīs, bet arī par mācītāja grūtībām un ticības pārbaudījumu, kad ģimenei sākusies melnā strīpa un paša bērns guļ uz nāves gultas.

Šādi gadījumi vispār nav retums un daudzi, kas piedzīvojuši klīnisko nāvi, apgalvo, ka pabijuši debesīs. Cik daudz no tā ir iztēle, patiesība, kādas ir kulturālās atšķirības un vai tam visam ticēt, varat pētīt tālāk paši. Var sākt ar to, ka Googlē iemetam clinical death, heaven. Vai arī ar šo grāmatiņu. :)